Structure and Interpretation of Classical Pokemon

  • bitofhope
  • Elli "eui" Mansikka
Aika
Perjantai 21.30 – 22.45
Sijainti
Kuusi
  • Luento

Kuvaus

Videopelit ovat pohjimmillaan vain dataa. Mitä kaikkea bittien ja tavujen kautta voidaan selvittää ideoista ja kehitysprosessista pelin takana? Ensimmäisen sukupolven Pokémon-peleistä kerrrotaan ihmeellisiä tarinoita, mutta miten ne näkyvät itse koodissa? Mitä lopullisesta pelistä jätettiin pois? Onko Rhydon ensimmäinen Pokémon ja miksi? Mitä tapahtui Mew'lle? Miten peliin päätyi niin paljon eriskummallisia bugeja? (Ei siis sellaisia kuin Caterpie, vaan Missingno.) Näihin ja/tai muihin kysymyksiin on nyt tarjolla kylmään kovaan dataan perustuvia villejä spekulaatioita. Yleisöltä ei odoteta ohjelmointitaitoa tai insinöörintuntkintoa, vaan johtopäätökset esitellään kansankielellä. Uteliaille nörteille on kuitenkin luvassa neuvoja ja materiaalia omaan tutkimukseen.

Anna palautetta

Tästä ohjelmasta ei voi vielä antaa palautetta.